torsdag 4 september 2008

a thoughtful night

Hm har suttit och funderat rätt mycket idag. Över allt möjligt. Om när jag var liten, att allt var så enkelt då. Vill gå tillbaka till den tiden då man tyckte skolan var kul, och efter skolan så blev man hämtad av mamma och åkte hem till huset där mormor var och vi satt och käkade bullar och drack saft ute på gräsmattan i det fina sommarvädret. Senare åkte jag och alex nästan alltid ner och tog ett kvällsdopp i skabben med pappa. Saknar dem tiderna!. Eller tiden då jag köpte min första häst baileys och jag nästan sprang till stallet för att ta ut honom och rida med sandra. Jag älskade verkligen det. Det är en sån härlig känsla när jag tänker på det. Samma känsla när jag tänker på framtiden också. Allt är så spännande. Jag längtar tills jag får rida igen, och samtidigt skulle jag så hemskt gärna vilja gå på en speciell skola. Men det skulle orsaka problem med ridningen, tror jag.Dessutom andra problem som gör att jag inte kan gå där. Det är så mycket jag vill så allt går inte riktigt ihop.

Älskar att tänka tillbaka/på framtiden.. Jag blir så glad.

1 kommentar:

Anonym sa...

Tjena beckibuan,

När jag var på ef möte med alex så beskrev en föredetta utbytesstudent precis samma sak som du angående att det var så svårt att få sanna vänner i USA. (otroligt svårt)

Jag tänker en hel del jag med (fast ingen tror det)
Du och jag är nog väldigt lika på många sätt.

Det jag syftar på är att både du och jag känner ett behov av att kasta sig ut i ovishet och lämna tryggheten bakom sig.
Känna sig fri obunden och rörlig.
(men ändå ha en bas att återvända till)

I ditt fall lämna familjen och det trygga hemmet, kompisar mm.
För spänning och personlig utveckling.

I mitt fall lämna fast anställning bra lön ,inarbetade jobbarkommpisar 14 års anställning mm.
För att starta ett eget företag och förverkliga mina envisa drömmar.

Men i både ditt och mitt fall så tror jag definitivt att vi har fattat rätt beslut.
= enorm personlig utveckling!

Framtiden ger oss facit...

Ha det bra,forsätt med din positiva inställning.

Pappa är superstolt över dig,
PUSS O KRAM.