måndag 16 februari 2009

what makes your day?

Från tjuvlyssnat.se

Två killar ~20 sitter och pratar om den nya Kenny Starfighter-filmen.
Kille 1: Du påminner lite om skurken i Kenny Starfighter.
Kille 2: Doktor Deo!? Haha, nä vafan!
Kille 1: Jag hörde att de skjutit upp premiären av filmen förresten.
Kille 2: Säkert Doktor Deo som håller på att torka ut, han håller på att få en ny roll!
Kille 1: Haha, vilken jävla ordvits.
En minut senare.
Kille 2: Vadå ordvits?

HAHA bäst ju. haha.

En kille ~23 sitter i kassan.
Ett par i samma ålder lägger upp sina varor - kondomer, chips och dipp - på bandet. Killen i kassan ser ut att anstränga sig för att verka oberörd över kondomerna.
Kassakillen: Så ni ska hem och dippa ikväll?
Paret ser besvärat ut.
Kassakillen: Ööh, oj! Förlåt, jag menade…Paret betalar och försvinner snabbt därifrån.

Två killar ~20 sitter och pratar om att Kille 1 ska få besök av en kvinnlig kurskamrat framåt kvällen.
Kille 1: Hon sa att hon kanske skulle stanna över natten om det gick bra.Kille 2: Ska du försöka något?
Kille 1: Nej det skulle bara bli jobbigt i skolan sen.
Kille 2: Äsch, ingen har dött av lite sex.
Kille 1: Och det säger du på internationella aidsdagen.

En man ~45 med invandrarbakgrund sitter med en bankman ~30 och diskuterar sina lån.
Mannen: Men, är jag oskuld nu?
Bankmannen: Det vet jag ingenting om, men du är inte skyldig oss några pengar längre!

Två tjejer ~14 sitter och pratar om allt mellan himmel och jord.
Tjej 1: Vet du, man får välja vilka kläder man ska ha när man blir begraven.
Tjej 2: Får man? Jag skulle nog vilja ha mina Diesel-jeans och min Fjällrävenjacka.
Tjej 1: Ja, man måste ju ha något bekvämt men samtidigt snyggt.
Tjej 2: Tänk om man inte hinner välja innan man dör. Då kanske typ mamma väljer kläder till mig. Om hon valde typ manchesterbyxor och en Cubus-tröja så skulle jag döö!

En grupp barn ~7 pratar om Halloween.
Pojke 1: Tänk om man vore ett monster.De andra: Läskigt!
Pojke 2: Tänk om man vore Dracula.De andra: Uuuusch!
Pojke 1: Christer Sjögren!De andra barnen (skriker): Aaahh! (och springer iväg åt olika håll i panik

Två tjejer ~16 sitter och diskuterar.
Tjej 1: Du, jag kom på en sak.
Tjej 2: Vadå?
Tjej 1: Du vet den där visan "Ekorr'n satt i granen"? Lyssna på texten: "Ekorr'n satt i granen, skulle skala kottar, fick han höra barnen, då fick han sa bråttom, hoppa han från tallegren
Tjej 2: Jaha?
Tjej 1: Liksom hur fan hann han byta träd mitt i sången?

En ganska full kille ~19 står utanför klubben med en inte lika full tjej ~18. De pratar en stund, och det framgår att tjejen är engelsktalande. Plötsligt rapar killen.
Kille: Oh, excuse me, I usually rape when I'm drunk.

Inga kommentarer: