onsdag 7 maj 2008

har fått värdfamilj :D

rÄntligen, nu har jag fått min efterlängtade värdfamilj. Eller i det här fallet min välkomstfamilj. Dem verkar super verkligen. Mary och Don heter Don. Mary jobbar som RC för EF. Och Don är krigsveteran, vilket är ganska coolt eftersom jag älskar krigsfilmer m.m. Pappa och jag räknade ut att han förmodlkigen var med i Vietnamnkriget som är väldigt känt. Spännande filmer finns det också om det. Iallfall han blev skadad i kriget så nu jobbar han inte. Men han lever nog gott på pengarna från skadan och kriget.

Jag kommer bo i en stad som heter Estancia som bara har 1500 invånare, men det är massa småbyar runt om också. Skolan jag kommer gå i har 1300 elever vilket är kul. Dessutom har dem massa aktiviteter som: softball, track and field, baseball, basketball, golf och cheerleading vilket jag hoppas att jag kan komma med i . Men jag tror deras Try outs redan är nu i vår! :/. Men får väl se. Sen har dem miljoner andra saker också.

Familjen består av Mary, Don, Donald, Jackie och Bryan. Men det är bara de tre förstnämnda som bor hemma. Och sonen är 20! lite gammal för att bo hemma kanske?. Men han kanske flyttar. men det vore ju tråkigt, haha.
Jag kommer ha ca 1,5 timme ifrån New Mexicos största stad som är Albuquerque som har 500 000 invånare.

Familjen gillar att kolla på film, datorer, laga mat, rida, spela massa sporter, campa, måla, äta ute, gå på bio, åka skidor m.m. Dem verkar vara väldigt aktiva. Vilket är super.

Dem är protestanter så jag kommer nog inte behöva gå i kyrkan ( puh ) . Och dem har hästar, hundar, katter och en fågel. Så dem lär ju bo på en stor gård.

JA men det verkar som en superfamilj, men dem är nog väldigt strikta haha eftersom han har varid soldat och hon är från EF ( min organisation ) så dem kommer nog ha en hel del regler. :/..

Men aja får hoppas dem hittar en lika bra familj åt mig sen =).

/ R

2 kommentarer: